Zona del espacio alrededor de una estrella, tal que cualquier planeta que se encuentre en su interior es susceptible de albergar vida. Dos condiciones indispensables son la presencia de agua líquida y una fuente de energía, aunque esto es, naturalmente, una extrapolación de las condiciones de la vida en la Tierra y si se descubre la existencia de vida en ausencia de agua, habría que cambiar esta definición.

El descubrimiento del primer planeta extrasolar en 1995 por Michel Mayor y Didier Queloz y el gran número y variedad de planetas descubiertos a continuación en pocos años, hizo que el concepto de zona de habitabilidad dejase de ser una elucubración filosófica y pasase a ser una posibilidad científica. No todas las estrellas pueden tener una zona de habitabilidad; las condiciones para ello son: que han de vivir al menos unos cuantos miles de millones de años para dar tiempo a la aparición y evolución de la vida, han de emitir radiación ultravioleta en cantidad crítica y suficiente para la formación del ozono y, lo más importante para nuestro tipo de vida, han de permitir la existencia de agua líquida en la superficie de los planetas. Con estas características, las estrellas posibles van desde los primeros tipos espectrales F, pasando por todas las estrellas G, hasta tipos K medios. El Sol es una estrella G2. Además, no han de ser variables en luminosidad y deben tener alta metalicidad para poder tener planetas rocosos. Porque suponemos que los planetas habitables han de ser de tipo terrestre. El tamaño del planeta ha de ser suficientemente grande como para que pueda retener una atmósfera considerable, mantener el calor interno y disponer de un campo magnético que lo proteja del viento estelar. Otra condición necesaria para la habitabilidad es tener pequeña excentricidad orbital, es decir, que la distancia a su estrella no varíe mucho. La órbita de la Tierra es casi circular. La velocidad orbital ha de ser tal que el ciclo día-noche no resulte muy largo para que no se produzcan diferencias de temperatura muy grandes entre el día y la noche.

Leer más sobre la Zona de Habitabilidad.

PD (DByN, en OpenMind): Sistemas planetarios y la zona de habitabilidad



Glosario: «100 conceptos básicos de Astronomía»

Compartir:

44 comentarios

  1. تولید کننده انواع نرده حفاظ روی دیوار ( حفاظ شاخ گوزنی – حفاظ بوته ای – حفاظ لیلیوم – حفاظ نیزار – حفاظ ایستاده سرنیزه ای ) و درب حفاظ آکاردئونی ( حفاظ درب آپارتمان ) و نرده راه پله و بالکن و حفاظ پنجره آهنی

  2. در آهن حفاظ بی شمار طرح و مدل برای حفاظ پنجره می توان در نظر گرفت. از ساده ترین طرح ها که با چهار پهلو و پروفیل ساخته می شود تا زیباترین طرح ها با ترکیب قطعات زیبای فرفورژه که با پیشرفته ترین روش جوشکاری به هم متصل و سازه ای ایمن و زیبا را برای ساختمان شما به ارمغان می آورد.

  3. بهترین کرم های لایه بردار پوست ، هر پوستی به یک لایه بردار مخصوص به خود نیاز دارد و در صورت اشتباه نادرست کرم لایه بردار ، پوست شما دچار مشکل می شود. برای مراقبت از پوستتان نیاز به یک کرم لایه بردار دارید ، کرم لایه بردار رطوبت رسان و ضد چروک است و سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست شما را جوان تر و شاداب تر خواهد کرد .

  4. اگر پوست خشک دارید باید کرم لایه بردار با مواد AHA استفاده کنید. چون این مواد ، سلول‌های مرده پوست را برداشته و رطوبت پوست شما را حفظ می کند.
    اگر پوست چرب دارید به دنبال کرم لایه برداری باشید که مواد BHA دارند ، این لایه بردار به صورت سطحی منافذ پوست شما را لایه برداری میکند و پوستتان حالت طبیعی پیدا می کند.اگر پوستی نرمال دارید از یک لایه بردار بی اچ آ و بسیار ملایم استفاده کنید ،

  5. معرفی بهترین دکتر پیکرتراشی + لیست ۱۰ تایی _امروزه بخاطر تغییر شیوه زندگی بسیاری از افراد دچار اضافه وزن هستند و این مشکل باعث می شود که خیلی ها برای بدست آوردن اندام ایده آل حاضر به انجام هر کاری باشند که در آخر با روش های مختلفی مواجه می شوند. امروزه روش های پیکر تراشی جدیدی روی کار آمده که توسط فوق تخصص های پلاستیک و زیبایی ارائه می شود.

  6. کر م پودر یکی از اصلی ترین مواد آرایشی است که شاید بدون آن آرایش چندان معنایی نداشته باشد ؛ یک زیرسازی خوب می تواند شما را بسیار زیباتر کند و یک زیرسازی بد نه تنها صورت را مصنوعی نشان می دهد بلکه رنگ های آرایشی را نیز بدرنگ نشان می دهد . البته هدف از استفاده از کر م پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست حالت یکنواخت پیدا کند .

  7. با انجام ابدومینوپلاستی دیگر نیازی نخواهد بود نگران چربی های موضعی شکم باشید. چرا که به راحتی با کمک این روش چربی ها اضافه تخلیه و ظاهر شکم به شکمی صاف و بدون چربی تبدیل می شود.

  8. خریدار انواع لپتاپ و پرینتر دست دوم و نو در منزل و محل کار شما حضور سریع و پرداخت نقد و کلرت به کارت در محل

  9. انجام جراحی زیبایی همیشه در صدر جراحی های مختلف انجام شده قرار دارد. به طوری که این روزها انجام آن تنها مختص خانم ها یا آقایان نیست و رده سنی مشخصی را تعیین نمی کند. همه به دنبال حفظ جوانی صورت و زیباسازی آن هستند.

  10. سینه در زیبایی اندام خانم ها نقش بسیار زیادی ایفا می کند. بهترین جراح سینه . در واقع در بین جراحی های مختلف اندام ها، جراحی سینه یکی از رایج ترین و محبوب ترین آن هاست که نمی‌توان نقش مهم این قسمت را برای زیبایی اندام و افزایش اعتماد به نفس منکر شد.

  11. امروزه ساخت و ساز ، مکان های تجاری بسیار رواج پیدا کرده است به همین دلیل همانطور که می دانیم امروزه تمامی ساخت و ساز ها با استفاده از آهن آلات ها شکل می گیرند تا در برابر هر حادثه ای مقاوم باشد و ویران نشود. اما ممکن است که ندانیم آهن آلات چیست و یا اینکه چگونه می توان بهترین نوع آهن آلات را شناساییی کرد؟ ما در ادامه این مقاله شما را با انواع آهن آلات و خرید آهن آلات و فروش آهن آلات آنها آشنا خواهیم کرد.

  12. جوانسازی پوست افراد به ‌مرور زمان و با افزایش سن چروک می‌شود و پوست درگیر خطوط و چین هایی در لایه زیرین خود می‌گردد؛ که در این موارد از کرم‌ها و یک سری درمان‌های موضعی برای کم کردن سطح چروک پوست استفاده می‌گردد ولی این کرم‌ها توانایی درمان چروک های عمیق را ندارد و برای رفع چروک های ایجادشده احتیاج به عمل‌های جراحی می‌باشد.

  13. ما در این مقاله از کمپتو با شما همراه شده‌ایم تا درباره نوعی از مراکز خدمات ترک اعتیاد به نام کمپ ترک اعتیاد vip صحبت کنیم. خیلی از افرادی که دوست دارند ترک اعتیاد را در شرایط ایده‌آل و مرفهی تجربه کنند، از مراجعه به کمپ‌های عادی خودداری می‌کنند.

  14. کاشت ریش در جوامع امروزی همه روزه مدها و لباسهای گوناگونی را در میان مردم شاهدیم که همه روزه دست خوش تغییرات می باشد.این تغییر و تحول مدها و لباسها نیز در میان آقایان نیز به صورت وافری همه روزه مشاهده میشود و افراد با تیپ ها و لباسهای مختلف سعی بر ابراز اندام و هرچه بهتر جلوه دادن خود نیز می باشند.

  15. آمار اعتیاد بالاست. همین باعث شده تا شاهد تاسیس تعداد بالایی کمپ ترک اعتیاد در ایران باشیم. کسرت تاسیس این مراکز، به نوبه‌ی خود هم باعث خوشحالی است، و هم جای نگرانی دارد.

  16. افرادی که بینی گوشتی دارند میبایست در انتخاب دکتر دقت بیشتری کنند شاید خیلی ها بگویند که بینی گوشتی نتیجه دلخواه را نمیدهد ، اما ما این حرف را به هیچ عنوان تایید نمیکنیم ، اگر دکتری که از تکنیک مناسب برای بینی های گوشتی در جراحی خود استفاده میکند بهره مند شوید

  17. شاید تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده باشد که ارتودنسی دیمون چیست؟ ارتودنسی چندین سال است که به عنوان یکی از روش های درمانی برای رفع هرگونه بی نظمی در دندان ها به کار می رود

  18. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که عمل بینی گوشتی مدل طبیعی به چه صورت می باشد. بر خلاف گذشته، متقاضیان رینو پلاستی این روز ها تمایل بیشتری به بینی های طبیعی دارند تا فانتزی و عروسکی.

  19. امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله آب و هوا ، ارثی بودن ریزش مو ، استفاده از شامپو های نامناسب و… مو های خود را از دست می دهند و به فکر ترمیم مو ها و کاشت مو می افتند

  20. ما در این مقاله به بررسی خصوصیات خوب یکی ار بهترین جراح بینی خواهیم پرداخت. اگر این متن را تا انتها دنبال کنید، با خصوصیات یک متخصص جراحی بینی آشنا خواهید شد.

  21. آیا صورتتان چین و چروک دارد؟ آیا به دنبال بهترین دکتر بوتاکس در تهران هستید؟ در واقع بیشتر انسان ها از داشتن چین و چروک در صورتشان رنج می برند چون موجب پیر تر نشان دادن چهره و بد شدن ظاهر می شود.

  22. ارتودنسی ها انواع و روش های مختلف دارند. ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی لینگوال از انواع آن هستند. ما در این مقاله قصد داریم

  23. همانطور که می دانید جراحی بینی گوشتی جزء پرطرفدارترین عمل های زیبایی به حساب می آید. به همین خاطر، افرادی که دارای بینی های گوشتی و پهن هستند دوست دارند این عمل زیبایی را امتحان کنند.

  24. همه ما قبل از اقدام به جراحی بینی اولین دغدغه خود را انتخاب جراح مناسب برای بینی خود میدانیم تا بعد از عمل چهره ای را رقم بزنیم که هرروز در آینه ذوق کنیم و اعتماد به نفس خود را نزد دوستان و آشنایان خود فوق العاده افزایش دهیم .

  25. سه دسته کلی از جراحی های زیبایی که بر روی سینه ها انجام می شود (که ماموپلاستی نیز نامیده می شود) وجود دارد: بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه و بازسازی سینه. در این مقاله شما را با 10 تا از بهترین جراح سینه در تهران آشنا خواهیم کرد.

  26. افراد بسياري هستند كه در شهر تهران از بيماري هاي مرتبط با مغز و اعصاب رنج مي برند؛ از اين رو قصد داريم 10 تا از بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران را به شما معرفي كنيم تا شما بتوانيد با خيالي آسوده مشكلات و بيماري هاي اين چنيني را برطرف كنيد.

  27. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین جراح بینی استخوانی در تهران آشنا کتیم و اطلاعاتی در رابطه با بینی استخوانی به شما عزیزان ارائه دهیم . از آن جایی که همه افراد جامعه به چهره و فرم صورت خود اهمیت می دهند ، مسائل مربوط به اشکالات فرم بینی، از مهم ترین مسئله های دنیای امروز است.

Deja un comentario