Identificación de usuariosPortal de Empleo I+D+i

Facebook  Twitter
Imprimir en blanco y negro
Ofertas de empleo

Oferta de Trabajo  Código: 30383

Puesto: Ayudante de investigación - PEJCAM

Función: Ayudante de investigación para dar soporte al grupo de electroquímica en el marco del Programa de Empleo Juvenil Comunidad de Madrid.
Empresa: IMDEA Materiales Nº de Plazas: 1
Referencia: PEJD-2018-PRE/IND-8550 // PEJ CAM PREDOC Publicada el 5/12/2018 Publicada hasta el 5/3/2019
Tipo de Contrato: YEI Investigadores Predoctorales Dedicación: Sin especificar
  Provincia: -- Disponibilidad para viajar: Sin especificar

Nivel Académico
Ingeniero Superior/Licenciado
Ingeniero Técnico

Titulación Académica
Ingeniería Química (Titulación Universitaria)
Ingeniería de Materiales (Titulación Universitaria)

Áreas tecnológicas
L- Física
P-13 Nanotecnología
T-02 Química de Materiales
T-04 Química Inorgánica
T-05 Química Orgánica

Idiomas
Idioma: Inglés Nivel Lectura: Alto Nivel Escrito: Alto Nivel Conversación: Alto

Experiencia
Previous experience in nanomaterials synthesis, electrochemical energy storage systems, spectroscopy (Raman, FT-IR, XPS etc.) and microscopy (SEM, TEM etc.) are advantageous.

Otros

Description:

IMDEA Materials Institute is looking for a Research Assistant that will be part of electrochemistry research group at IMDEA-Materials Institute.
Overall goal of this project is the performance enhancement of current-generation rechargeable Li-S batteries and their commercialization. Research activities will be focused on the development of novel electrochemistry, electrode materials and electrolyte compositions for rechargeable  Li-S batteries. Future work will also involve the extensive surface chemical/ interfacial investigations of Li-S battery systems using several electrochemical, spectroscopic and microscopic techniques.

Requirements:

Candidates should hold a degree in Materials Science, Electrochemistry, Organic Chemistry, Inorganic/ Physical Chemistry, Nanotechnology (or related discipline) with excellent academic credentials and a strong commitment to develop an academic career in an international and multidisciplinary environment.
Fluent English (oral and written) is required.
Candidates must be registered at the "Sistema Nacional de Garantía Juvenil" and must have their residence in Madrid.
Please attach your registry of residence certificate (certificado de empadronamiento) as well as the registration certificate by the "Sistema Nacional de Garantía Juvenil"

Interested candidates may apply here: http://jobs.materials.imdea.org/offer/74

Si es ud. un usuario registrado con su Currículum en la sección del portal de empleo i+d+i y está interesado en esta oferta de trabajo puede ud. inscribirse directamente en la Oferta a través del botón "inscribirse". Su interés por la oferta será comunicado a la empresa y su Currículum será accesible para la misma durante el proceso de selección asociado.