David Barrado y Navascués

Los cometas cautivan la imaginación, son verdaderos espectáculos en el cielo. Tanto por su forma como por su propia dinámica. Ahora tenemos la posibilidad de observar al cometa McNaught en su viaje  hacia el Sol, incluso durante el día.

Este cometa, cuyo nombre oficial es  C/2006 P1 (McNaught),  es visible ahora justo antes de la salida del Sol, hacia el Este, o poco después de la puesta de Sol, hacia el Oeste. Siempre cerca del horizonte y cuando el cielo aparece despejado. Su brillo aparente está entre 0 y -1 magnitudes.


El cometa McNaught fotografiado en Hungría por Gabor Szendroi el pasado 7 de enero del 2007

Desafortunadamente, solo se puede observar desde los países más septentrionales en el hemisferio Norte. Para aquellos que no puedan disfrutar del espectáculo, añado un enlace a una galería de imágenes.

ENLACES:

PD:
Enciendo el ordenador y leo un par de noticias sobre el cometa. En particular, las imágenes que tomará el satélite SOHO a partir del día 12 deberán ser espectaculares. Así que no puedo evitar añadir esta postdata y la foto con la ruta que presumiblemente seguirá el cometa en su aproximación al Sol, y  el enlace correspondiente para aquellos que quieran seguir el evento.

Se espera que el cometa alcance una magnitud de -5, excepcionalmente brillante. Sin embargo, debido a su proximidad al Sol, no hay que mirar directamente ni utilizar telescopios o prismáticos, pues el riesgo de daños permanentes en la retina es muy alto.


Ruta del cometa C/2006 P1 (McNaught) en su aproximación al Sol, superpuesta sobre una imagen tomada con el coronógrafo LASCO C3, a bordo del satélite SOHO (crédito NASA/ESA).

  • SOHO. Observaciones del cometa C/2006 P1 (McNaught)

  • CBE. Cómo localizar el cometa McNaught
  • Fotos del cometa McNaught, “El Grande”


    Página principal del “Cuaderno de Bitácora Estelar”

  • Compartir:

    148 comentarios

    1. HOLA!!!! YO LO VI Y ME SORPRENDI MUCHO PARECIA UNA PELOTA EN LLAMAS ES INCREIBLE!!!!!!!!!!

    2. 🙁 no nunca vi un cometa y me gustaria verlo… ¿cuando va a ser la proxima vez que pase algun cometa masomenos??

    3. yo vi este cometa desde ni casa era realmente hermoso. ahora me gustaria saber cuando se volvera a ver por los cielos

    4. در این مقاله می خواهیم لیست بهترین جراح پلاستیک را برای شما عزیزان معرفی کنیم. انجام جراحی زیبایی همیشه در صدر جراحی های مختلف انجام شده قرار دارد. به طوری که این روزها انجام آن تنها مختص خانم ها یا آقایان نیست و رده سنی مشخصی را تعیین نمی کند. همه به دنبال حفظ جوانی صورت و زیباسازی آن هستند. بنابراین انتخاب بهترین جراح پلاستیک برای کسی که قصد انجام هر یک از عمل های زیبایی را دارد، بسیار مهم است.

    5. جراحی پلاستیک با اهداف مختلفی صورت می گیرد چون ممکن است فرد به دلایل مختلفی از جمله سوختگی، مادرزادی، بیماری های خاص و غیره دچار تغییراتی در چهره خود شده باشد که باید بتواند از طریق جراحی پلاستیک آن را حل کند؛ ابتدا جراح باید این مشکل را به طور کامل شناسایی کند سپس بتواند عمل شما را با نتیجه دلخواه به پایان برساند.

      در ادامه متن قصد داریم شما را با 10 تا از بهترین جراح پلاستیک آشنا کنیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم دکتر خوب و با تجربه ای را برای جراحی پلاستیک تان انتخاب کنید و تصمیم کاملا درستی را در این زمینه بگیرید

    6. ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بهترین جراح پلاستیک در ایران آشنا کنیم و اطلاعاتی در رابطه با جراحی پلاستیک و زیبایی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که می دانید افراد، به دلایل متعددی جراحی پلاستیک را انجام می دهند که این دلایل ممکن است در جهت رسیدن به زیبایی هر چه بیشتر و یا ترمیم نواحی مختلف بدن که بر اثر تصادف و یا سایر اتفاقات برای فرد پدید می آید، صورت گیرد و با انجام جراحی پلاستیک توسط بهترین جراح پلاستیک در ایران به نتیجه دلخواه و مطلوب دست می یابند

    7. در این مقاله قصد داریم ده تا از بهترین وکیل خانواده در شیراز را به شما معرفی کنیم دعوت می کنم با ما همراه باشید. دعاوی خانواده یکی از مهم ترین دعاوی است که در محاکم قضایی به آن پرداخته می شود که البته ثبت و پیگیری این پرونده ها به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد که اغلب افرادی که درگیر پرونده های حقوقی خانواده می شوند برای حصول نتیجه دلخواه به بهترین وکیل خانواده مراجعه می کنند و از این طریق مسیر قضایی را با مشاوره وکیل خانواده به درستی طی خواهند کرد.

    8. پت شاپ آنلاین دکتر وودی، یک فروشگاه اینترنتی ارائه خدمات و محصول حیوانات خانگی است که شما به آسانی می توانید نیاز‌های حیوان خانگی خود از جمله انواع غذا و تشویقی، لوازم نگهداری، بهداشتی و تربیتی را خریداری کنید.

    9. آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد Gemodart متخصص در ارائه خدمات طراحی، تولید و آموزش طراحی طلا و جواهر با صدور مدرک بین المللی و مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشو

    10. بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران برای بسیاری از افراد مهم می باشد چرا که آنها بدنیال این می باشند تا با انتخاب یک آموزشگاه مناسب و حرفه ای و باتجربه و قطعا بروز

    11. یادگیری زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم تجربه‌ی جذابی است. این روش، با تلفیق تصویر و صدا، به بهبود مهارات زبانی کمک می‌کند. هنگامی که فیلم‌ها را مشاهده می‌کنیم، با واژگان جدید و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا می‌شویم. علاوه بر این، مداومت در تماشای فیلم‌ها باعث درک بهتر لهجه و نحوه ارتباطات در مکالمات می‌شود. برای بهترین نتیجه، مهم است که با انگیزه و تمرکز فیلم‌ها را با دقت تماشا کرده و از آن‌ها برای بهبود زبان‌آموزی خود بهره‌مند شویم.

    12. همه چیز در مورد جاذبه های گردشگری ایران
      معرفی نقاط بکر و زیبایی که تا به حال به آن قدم نگذاشته اید

    13. مهاجرت و اقامت دائم با  ویزای استارتاپ کانادا در بزرگترین موسسه مهاجرتی کانادا استادی 2020 فارسی ارائه  کننده خدمات شخصی سازی شده

    Deja un comentario